Eerste reisverslag - Reisverslag uit Antilles, Jamaica van Ilse Timmerman - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Antilles, Jamaica van Ilse Timmerman - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Ilse Timmerman

Blijf op de hoogte en volg Ilse

17 Februari 2014 | Jamaica, Antilles

Na bijna twee weken hier te zitten eindelijk een rustig moment gevonden om mijn reisverslag te schrijven.

4 februari om half 4 's nachts zijn Julia en ik, met de mensen die ons gingen uitzwaaien, naar Schiphol vertrokken. Dit was al een beetje het begin van onze reis. Mijn ouders, broertje, zusje en mijn vriendinnetje Karlijn gingen voor mij mee. Het inchecken hadden we online gedaan, dus wij hoefden alleen nog onze koffers weg te brengen. Thuis al veel spullen uit mijn koffer gehaald, omdat hij natuurlijk te zwaar was. Maar wat wil je als je voor 4,5 maand spullen moet meenemen. Bij het inleveren van mijn koffer was hij de eerste keer alsnog 28 kilo. Ik wist echt niet meer wat ik eruit zou kunnen halen, dus had voor mijzelf maar besloten bij te gaan betalen. Toen dit 100 euro bleek te zijn, heb ik mij toch maar bedacht en nogmaals mijn koffer geopend. Naar veel dingen eruit te hebben gegooid hij was minder dan 1 kilo te zwaar. Namelijk 23,8 kilo.
Vervolgens zijn we eerst met zijn allen nog een kop koffie bij de Starbucks gaan drinken om de tijd te overbruggen. Na daar even gezeten te hebben was het moment aangebroken. Tijd om door de douane te gaan en echt afscheid te nemen. Een voor een iedereen gedag gezegd waarbij ik natuurlijk wel een traantje gelaten heb. Het avontuur zou nu echt beginnen, het was eindelijk zover.

Daar gingen we dan door de douane, al zwaaiend naar de mensen die mee waren gekomen. Natuurlijk moest ik mijn handbagagekoffer openmaken, dat terwijl ik echt dacht er alles uit gehaald te hebben. Ik bleek een tasje met sieraden vergeten te zijn, heel stom. Maar goed eenmaal door de douane zijn we opzoek gegaan naar onze gate en gaan wachten tot we het vliegtuig naar Parijs in mochten. Die om 07.00 uur ging vertrekken. Eenmaal daarin te zitten was het best raar dat het nu echt zover was. Wij met zijn tweeën die op weg waren naar Sint Maarten. In Parijs aangekomen hebben we ongeveer 2 uur moeten wachten tot we het vliegtuig naar Sint Maarten in mochten.
Het vliegtuig waarmee we vlogen was Air France. De films waar we ons op verheugd hadden vielen helaas een beetje tegen. Je kon ze alleen kijken in het Engels en in het Frans en er waren maar twee leuke films te vinden, waarvan ik er al een gezien had. Tegenvaller dus. Onderweg kregen we genoeg te eten en te drinken en hebben we heerlijk geslapen. Wel een beetje jammer dat er mensen voor je zitten die er geen rekening mee lijken te houden dat er nog mensen achter hun zitten. Julia heeft tot twee keer toe gevraagd of zij de stoelen naar voren wilden zetten, waarop we gemompel en een boze blik terug keken en ze hun stoel nog geen centimeter rechter op deden. Om ongeveer 3 uur 's middags lokale tijd zijn we dan eindelijk in Sint Maarten (in Nederland was het 8 uur 's avonds op dat moment).

We hebben op het vliegveld een, bleek later te dure, auto gehuurd. Hiermee zijn we opzoek gegaan naar Paula's County Inn, waar we zouden verblijven. Hier hebben we ongeveer een uur over gedaan, terwijl we nu in 20 minuutjes naar het vliegveld rijden. Eenmaal daar gekomen konden we kiezen welke kamer we namen en maakte we kennis met onze 5 huisgenoten. Ook werd er door Paula zelf meteen geregeld dat we de volgende dag een goedkopere auto konden huren en deze konden terug brengen. De rest van de dag hebben we vooral lekker geslapen, het was onder tussen ook al 17.00uur voordat we bij het appartement waren. En natuurlijk hadden we ook last van een jetlag.

De rest van de dagen hebben we voornamelijk op het strand gelegen en helemaal niets gedaan. Vrijdags avond gezellig naar Soggy Dollar gegaan en op zaterdag naar Tantra waar Ministry of Sound was. Dit waren twee erg gezellige avonden die voor mij nog alcohol vrij waren, omdat ik nog last had van mijn jetlag en hier een beetje ziek van was. Hierdoor heb ik mij zeker niet minder vermaakt. Daarmee was ik natuurlijk ook meteen de bob. Naar beide zijn we met onze huisgenoten geweest waar we het erg gezellig mee hebben!

Maandag 10 februari hebben we kennis gemaakt op onze stage. Dit was voornamelijk het krijgen van papieren en het afgeven van papieren. Daarna konden we weer naar huis. We hadden namelijk een korte broek aan en hierdoor was een rondleiding niet mogelijk.
Dinsdag konden we weer terug komen om 06.45 uur om een rondleiding te krijgen en meteen te beginnen met onze stage. Julia ging naar de OB/GYN en ik naar de PED, de kinderafdeling. Het is in deze eerste week stage nog erg wennen voor ons. Vooral is het moeilijk wanneer je met iemand mee moet lopen die Engels spreekt, toen merkte ik dat mijn Engels echt slecht was. Maar goed waarschijnlijk, omdat je moet, leer je het snel dus zal het steeds beter gaan. De kinderen op de kinderafdeling zijn in ieder geval erg leuk en schattig. Vooral de kleine baby's die in een incubator moeten en echt mini zijn. We moesten dinsdag woensdag en donderdag werken dus hierna hadden we alweer weekend. Heerlijk.

Donderdag avond zijn we naar La Bamba gegaan. Een strandtentje waar house werd gedraaid en waarbij je op het strand kan dansen. De beste manier van uitgaan, op het strand met goede muziek. Vrijdag zijn we opnieuw weer naar Soggy Dollar gegaan waar het ook erg gezellig was. Hier zijn veel meer locals en hier word dan ook maar af en toe house gedraaid maar grotendeels R

  • 17 Februari 2014 - 08:23

    Cindy:

    Leuk om te lezen Iels! Veel plezier en ik wacht op het volgende reisverslag! Xxx

  • 17 Februari 2014 - 20:34

    Jan Timmerman:

    Keep on going ! het is zeker leuk om te lezen ....... mooi verslag gemaakt Ilse !

  • 18 Februari 2014 - 00:44

    Jeanette Timmerman:

    Leuk om te lezen Ilse!! Wacht al op het volgende verslag.

  • 18 Februari 2014 - 12:53

    Teun Timerman:

    Mooi gedaan nu ook bij houden dat zal wel het moeilijkste zijn.

  • 23 Februari 2014 - 19:02

    Wilma Assinck:

    He Ilse,
    Leuk om je verslag te lezen, veel plezier en geniet daar.Ook groetjes aan Julia
    Groetjes Wilma Assinck

  • 16 Maart 2014 - 23:10

    Stefan:

    Ziet er allemaal goed uit en we proberen op afstand met je mee te genieten van dit mooie avontuur. Ben alweer benieuwd naar de volgende reportage'. Groetjes, ook van Erika, Lisa en Luuk

  • 29 Maart 2014 - 00:25

    Marianne:

    Hallo Isle, Wat leuk zo'n verslag...kunnen we allemaal een beetje meegenieten. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Wel een hele onderneming en wat een leuke ervaring. Ik lees graag mee en wens je heel succes en plezier, geniet!!!

  • 29 Maart 2014 - 00:30

    Ronalda Jellema:

    Ilse, wat leuk om te zien en te lezen dat je er ook verslag van doet. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Kom maar snel met het volgende verslag...... zo te zien zitten ze hier allemaal met smart te wachten....
    veel plezier daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Jamaica, Antilles

Ilse

Hallo Allemaal, Ik doe de opleiding verpleegkunde en ga mijn examen stage doen in Sint Maarten. Dit ga ik doen in het ziekenhuis op de kinderafdeling. Ik verblijf hier 4,5 maand met twee vriendinnen. Met dit reisdagboek kunnen jullie ons volgen terwijl wij in Sint Maarten zijn! Tot over 4,5 maand! Liefs

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 6086

Voorgaande reizen:

04 Februari 2014 - 17 Juni 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: